Friday, February 21, 2020

BBM3410Satu2020: KELUARGA


KELUARGAKU

Aku ialah anak ketiga dalam empat adik-beradik. Aku mempunyai seorang kakak, seorang abang, seorang adik lelaki dan ibu bapa yang tercinta. Ayahku seorang peniaga. Pada setiap pagi dia berniaga di kedainya manakalah pada sebelah malam dia berniaga di pasar malam. Dia berkerja setiap hari dan cuti apabila ada sebab yang penting seperti kecemasan atau sebagainya. Ibuku pula seorang suri rumah yang rajin. Dia membantu bapaku dalam perniagaannya. Anak yang sulung dalam keluarga kami ialah kakak. Dia sekarang telah habis melanjutkan ijazahnya dan berkerja berhampiran rumah ku iaitu di bandar Ipoh. Yang kedua ialah abang, dia juga sudah habis pengajian ijazah sarjana muda di Unirazak dan sekarang bekerja di Cheras. Aku yang ketiga, masih lagi belajar di Universiti Putra Malaysia dalam jurusan Bachelor Sastera: Bahasa dan Linguistik Melayu. Akhir sekali, adik lelaki saya yang masih bersekolah dan kini sedang menghadapi peperiksaan yang penting iaitu SPM. Inilah sedikit ulasan tentang keluargaku

No comments:

Post a Comment

BBM3410Satu2020: Kalendar 2021

Bagi melengkapkan tugasan terkahir amali untuk kursus BBM3410 MULTIMEDIA DALAM BAHASA, saya telah menyiapkan Kalendar 2021. Kalendar ini dib...