Friday, February 14, 2020

BBM3410Satu2020: Tentang Diri

14 Februari 2020 adalah hari pertama aku mula menulis blog. Pada hari jumaat yang mulia ini, aku ditugaskan oleh Prof untuk menulis dan mencipta sebuah blog. Jadi inilah blog pertamaku yang bertajuk TENTANG DIRI.

Nama aku Muhammad Zulfadli. Aku ialah anak ketiga daripada empat beradik iaitu anak kepada Encik Zakaria dan Puan Imelda. Sekarang aku berumur 22 tahun. Pendidikan secara formal yang telah aku peroleh bermula dengan tadika pada umur 5 tahun, sekolah rendah di Sk Sungai Rapat, sekolah menengah di SMK Rapat Setia, tingkatan 6 di SMK Raja Chulan dan akhirnya aku berjaya masuk ke Universiti Putra Malaysia untuk melanjutkan pelajaran ke peringkat ijazah sarjana muda. Di sini aku mula belajar untuk memperkukuhkan kemahiran insaniah dan membina rangkaian agar dapat membantu dalam dunia perkerjaan kelak. Kebetulan pula menerima peluang untuk melanjutkan pelajaran dalam bidang linguistik melayu. Ianya sekali gus dapat memperkukuhkan penguasaan bahasa melayu dan rasa bangga terhadap bahasa melayu agar dapat mempertingkatkan bahasa melayu ke seluruh dunia.
Aku harap dengan mempelajari bahasa dapat membantu aku dalam dunia pekerjaan dan alam dewasa. Mungkin aku dapat menceburi bidang musik sebagai seorang penulis lirik lagu. Hal ini kerana impian aku dahulu ingin mempunyai sebuah band yang bergenre 'hardcore'. 

Sekian sahaja daripada saya, insan yang baru hendak mengenali alam dewasa ini. Terima kasih kerana sudi membaca dan hadir ke blog saya. Ini kali pertama saya menulis blog. Saya harap dapat memperbaiki dan mempertingkatkan lagi cara penulisan saya ini. Di bawah ini saya sertakan gambar saya untuk anda semua. Assalamualaikum dan terima kasih.



No comments:

Post a Comment

BBM3410Satu2020: Kalendar 2021

Bagi melengkapkan tugasan terkahir amali untuk kursus BBM3410 MULTIMEDIA DALAM BAHASA, saya telah menyiapkan Kalendar 2021. Kalendar ini dib...